2008年4月7日 星期一

我叫做詹子藝,我支持台灣獨立--紀念鄭南榕

我叫做詹子藝,我支持台灣獨立--紀念鄭南榕(4/7/08)

毛毛牙

十九年前的今天,鄭南榕自焚了。幾天以後,住離我家沒多遠的詹益樺也自焚了。前幾天,海洋之聲的廖述炘自焚了……

為了言論自由,台灣付出了多少慘痛的代價,而這份代價,有學到的人又有多少?

看看國民黨選後開始的言論箝制,就知道有學乖的人實在是不多。

鄭南榕留下的身影,有一幕讓我印象深刻。那是他在演講台上,大辣辣的說:「我叫做鄭南榕,我支持台灣獨立。」當年,講這種話是要殺頭的,但他就是敢講,原因無他,因為這是真話,人民有講真話的權利。

家裡還有一幅巨大的鄭南榕畫像,是他出殯那天掛在前導車上的,當然,就是我爸畫的。

家裡二二八紀念碑的紀念圖上,也有著葉菊蘭女士的簽名。

但台灣還沒獨立,獨裁餘孽在長期的洗腦與仇恨下重新竊取台灣統治權,帶頭的偏偏是個以無能著稱的卑劣人物。

我們還有很長的一段路要走,我要宣告:「我叫做詹子藝,我支持台灣獨立。」



資料來源:旭日之丘 | 引用網址

1 則留言:

  1. It doesn't make a lot of Moncler Boutique sense to throw on whatever shabby coat you have in moncler veste the closet at the last minute. Be moncler doudoune sure to take into consideration moncler hommes the environment when shopping for your doudoune moncler femmes new coat. You want the coat moncler femmes to look good but you also want it to keep you warm as doudoune moncler hommes well. You'll probably need a different coat for running errands doudoune moncler femmes and another for attending business meetings doudoune moncler hommes or social gatherings. You can also find certain types of coats moncler gilet that are very versatile and will work for many different types of occasions.

    回覆刪除